lördag, april 12, 2014

Anarchy in the UK 2014 Its on!

En halvdag med nätverksträff och konferensande var ungefär vad jag mäktade med. Barnvaktslösheten och käsnlan av att behöva tanka närhet med familjen gjorde sig påmin och jag orkade inte jonglera med alternativa lösningar vilket känns lite sorgligt men ändå helt okej. Jag har aldrig missat några diskussioner under en nätverskträff innan och visst, jag är ledsen över att inte kunna delta i givande diskussioner och pusha den svenska derbyn framåt och få ta del av alla spännande diskussioner men samtidigt så lugn och trygg med vetskapen om att det är de andra kloka, trygga representanterna som fattar beslut. Det är en mycket handlingskraftig grupp med kvinnor som både vill och verkar för den svenska derbyns bästa. Så istället för att hänga på hotellet och nätverka efter en lång dag full av derbydiskussioner sitter jag här i soffan tankad med kärlek från en febrig fyraåringskropp och lyssnar på sovandetagen genom den öppna sovrumsdörren. Jag har tända ljus och en  kopp te och tittar på livestreamen (precis som hela resten av derbyvärlden som inte kan vara i London just nu...). Rocky Mountain Rollergirls, Toronto Roller derby, Detroit Roller Derby Girls och London Rollergirls drabbar samman på Europeisk mark i London. Anarchy in the UK 2014 har äntligen börjat. Vi snackar derby i världsklass, topp tio nivå och London är i toppform. London vs. Detroit: 311 vs. 22, London vs. Toronto: 477 vs. 41 och nu halvtid mellan London och Rocky Mountain där London tagit ledningen. Livet är mer än okej just nu trots att det inte blir som planerat, tänkt och förväntat och trots att snorigheten  och hängigheten aldrig verkar ge med sig.

1 kommentar:

  1. Hann inte säga hej till dig på nätverksträffen, men ville bara säga att du är så jävla vettig och bra. Sorry om detta låter lite creepy, men har verkligen fått det intrycket av dig :)

    SvaraRadera

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...