fredag, april 11, 2014

Ingen fredagsfys här inte

Det är inte tal om någon fredagsfys idag inte då jag får blodtrycksfall och svimningskänslor av att flytta mig mellan soffan och sängen.  Igår när väckarklockan ringde 05.30 kände jag mig tröttare än vanligt, speciellt med tanke på att jag inte tränat speciellt hårt dagen innan och faktiskt fått i alla fall sju timmars sömn. Skitsamma, en kaffe och sedan iväg till jobb för att vara på plats i tid att öppna förskolan. Jag kom ungefär hundra meter hemifrån på cykeln innan jag fick hoppa av och gå i sakta mak istället för att trampa vidare, väl framme på förskolan blev det värre och värre för varje timme som gick och strax efter klockan tio fick jag gå hem. När jag kom hem visade termometern på 39.3 grader och H som jobbade hemifrån igår fick hjälpa mig i säng och där har jag legat sedan dess med undantag för ett och annat soffbesök.  Jag har känt mig sliten och hängig en längre tid och hela förra veckan så hade jag ont i kroppen som innan en influensa bryter ut men det kom aldrig något mer. Jag kände mig febrig men hade ingen förhöjd temperatur och det kändes bättre under helgen och i måndags och tisdags på träningen var jag mer än ok, jag kände mig stark och pigg. Uppenbarligen har skiten legat i kroppen hela tiden och när jag tänker efter har jag känt mig mer eller mindre hängig länge, länge, kanske i tre, fyra veckor nu. Helgens planer står på hold så länge, sannolikheten är stor att allt får ställas in för nu måste jag ta hand om mig själv och bygga upp mitt immunförsvar. Jag skall bli stark igen så fort den här influensan lämnat min kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...