lördag, april 05, 2014

Vi måste prata om det här med helg!

Alltså, vi måste prata om det här med helg! Helg, så fantastiskt, underbart, befriande, peppande och helt fantastiskt. Jag hade älskat att ha tredagarshelger (vem hadeinte det egentligen?) och jag njuter verkligen av helgerna ljust nu. Det är inte det att jag inte gillar mitt jobb, jag trivs verkligen där och det finns ingenting annat jag skulle vilja göra rent yrkesmässigt just nu än det jag gör måndag till fredag varje vecka så det handlar inte om det. Veckorna går i hundranittio. Dagarna på jobb flyger förbi och det känns som att jag inte har tid att sitta ner ens en gång för det är så mycket spännande som händer. Det är olika projekt, lekar och upptäckande i ett och parallellt med det så går min hjärna på högvarv, jag vill skapa barnens bästa förskola och då krävs det mer än lite. Sedan är det facket och utbildningar och andra spännande saker som fortfarande är lite hemliga men jätte, jättepeppande och tiden bara rusar iväg.. Men helgerna. åh, alltså denna känsla när det är fredagseftermiddag och jag säger hejdå till alla ungar och vuxna och stänger dörren till jobb bakom mig och cyklar hemåt med vinden i håret och ett leende på läpparna och peppen i magen. Alltså denna känsla, den är oslagbar och jag tror faktiskt inte att jag någonsin tidigare i mitt liv njutit så mycket av helgerna som jag gör nu. Kanske har det något att göra med våren? Fredagskänslan i bröstet kan bäst liknas vid den som vilade i maggropen på skolavslutningarna när ett långt och mycket magiskt sommarlov skulle till att börja.

1 kommentar:

  1. Jag längtar tills jag börjar jobba mer så jag får den riktiga fredagskänslan!

    SvaraRadera

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...