tisdag, april 01, 2014

sommartid.


Sommartid, s o m m a r t i d. Jag smakar på ordet och njuter. Det spelar ingen roll att det strular till en fyraårings dygnsrytm och leder till evighetslånga diskussioner om huruvida vi hinner läsa en eller två godnattsagor. Det är ljust och ljusare blir det och fåglarna kvittrar och överallt dyker det upp tecken som ett löfte om sommaren och värmen. På jobbet struntar vi i överdragsbrallor och vantar. Sitter ute i solen och bygger med lego, plockar med oss lite kritor och papper ut på gården. Hemma plockar jag in kvistar och omger mig med tulpaner. På bordet i köket står en vas med en kvist magnolia och i morse när jag satt  och drack mitt morgonkaffe så upptäckte jag att den börjat blomma. Våren är på intågande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...