torsdag, januari 02, 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

Damn.
Den här utmaningen går ut hårt, detta var en svår en. Den är svår av två anledningar.
1) jag är inte jättebra på låttexter, det krävs mer än  rätt många lyssningar för att orden skall sätta sig, oavsett om jag tycker att låten är ett jävla mästerverk eller ej och
2) jag är lite allergisk mot det här med text och citat. Jag får utslag av alla underfundiga citat och strofer som "betyder allt" och "symboliserar" allt från en trasig uppväxt till en tonårsfylla till ett krashat äktenskap. Ni vet väggorden? Jag får andningssvårigheter varje gång jag stöter på ett "fånga dagen" eller ännu värre ett "KÖK" ovanför dörren till just köket.
Men mja. Om jag ändå skulle välja något (med eller utan pistol) så är min första tanke att det skulle det bli något med antingen kent eller ebba grön eller nordman bara för att. Sån är jag.
Och precis när jag skrivit färdigt meningen här ovanför så slår det mig..
I helvete heller att det skulle bli det. Det skulle bli den hör strofen:
When I'm too damn old to sit a horse, I'll steal the warden's car
Break my ass out of this prison, leave my teeth there in a jar
You don't need no teeth for kissin' gals or smokin' cheap cigars
I'll sleep with one eye open, 'neath God's celestial stars
Japp. Det skulle bli ett Tom Russel citat. Rätt otippat, eller hur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...