söndag, januari 26, 2014

26. Den bästa frukosten är ju som vi alla vet…

Dom där frukostarna som en verkligen hinner njuta av, tillsammans, hela familjen och kanske tillsammans med några goda (inte som i goda, ätbara utan som i goda bra) vänner också. Inget trots, ingen stress och med ett dignande frukostbord där alla kan käka det dom själva vill. Men hur ofta händer det? Att en får allt på listan alltså?

Sedan vill jag ha knirrande tulpaner på bordet, en tidning och lite tända ljus. Gott kaffe. Tunna, lyxiga knäckebröd, gärna hembakade av någon annan än mig själv, fröiga med senap, röror eller kanske sojaost på tillsammans med avokado, groddar, tomat, lök och något salladsblad. Då är jag nöjd.

Vad jag faktiskt njuter av att äta mest till frukost är väldigt varierande. Jag fastnar för saker och sen så käkar jag gärna det i perioder, typ proteinsmoothie, någon speciell gröt eller hemmagjurd müsli. På jobb käkar jag antingen gröt eller något veganskt yoghurt alternativ med müsli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...