fredag, januari 03, 2014

3. En grej jag skulle vilja lära mig.







Förutom min mentala checklista så har jag en liten bok där jag skriver ner saker som jag skulle vilja lära mig och andra saker. Saker som jag kan men som jag skulle vilja bli bättre på. I min lilla bok står det att jag skulle vilja lära mig saker som att gå på lina, prata tyska flytande, göra en inbakad fläta, hoppa fallskärm, lära mig latin, baka gott bröd med en massa nötter och fröer i. Lära mig mer om näringslära och att jag skulle vilja lära mig yoga, bli bra på att dyka på djupt vatten och kitesurfa. Det står en massa andra saker också - blanda annat att jag skulle vilja lära mig åka rullskridskor och att spela roller derby - men det är en helt annan historia, jag har skrivit på listan i flera år. Jag tänker att det är sjukt praktiskt att ha en liten bok med en massa nedskrivna grejer då den dagen då jag har en hög med tid över kommer. Då skall jag välja och vraka bland alla fantastiska grejer jag skrivit ner. I väntan på att denna dagen kommer så försöker jag beta av några poster i taget.

Det står också att jag skulle vilja lära mig att lyssna på mig själv och så är det. Jag tror att om jag hade varit lite bättre på att lyssna på mig själv och på att faktiskt prioritera mig och göra mer avvägande när det kommer till olika val så hade jag kunnat att undvika många kraschlandningar och mycket frustration. 2014 är förändringarnas år (och hästens!) och i år skall jag försöka att blicka inåt, göra en del omprioriteringar och faktiskt lyssna på mina egna behov.

1 kommentar:

  1. En sådan bok skulle jag nästan kunna tänka mig att äga. Blir väldigt inspirerande, särskilt om man har den i flera år!

    SvaraRadera

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...