lördag, februari 01, 2014

dagens tenik OMG

Dagens teknik, vilken jävla grej alltså! Jag ä helt överväldigad, l y r i s k! Varför då undrar säkert du. Jo, det skall jag berätta om! I lördags, när vi inte firade w så beställde jag lite grejer från nätet, från Sportamore för att vara mer exakt, två par skor och ett par träningstights. Gött mos tänkte jag, om jag har tur så levereras de väl i slutet av veckan och sedant änkte jag inte så mycket mer på det. Under måndagen när jag var på jobb så fick jag ett sms av ett okänt nummer "hej! har du kanske beställt något från sportamore? jag har fått sms av dem." Oj, helvete tänkte jag och svarade ett par minuter senare att det nog var jag som råkat skriva in fel telefonnummer och fick ett glatt sms med utlämningskoden bifogat tilTsvar. Här börjar min glädje: en trevlig människa som är glad och vill hjälpa till som uppenbarligen inte beställt något från internet utan istället googlar uppgifterna i smset och får fram mig och sedan frakttiden. Jag klickade i beställningen i lördags kväll och hämtade mina grejer på måndagskvällen. Det är så snabbt att jag inte riktigt förstår hur det går till.

Så, utan Internetz hade jag inte fått nya kläder - någonsin eftersom att jag fullkomligen avskyr att shoppi shoppa samt att om internet nu inte hade funkat så jättebra så hade den där snälla personen vars nummer jag råkat skriva in i ordern inte fått tag på mg och då hade jag aldrig fått mina grejer! Ja jösses vilken grej alltså.. jag känner att jag inte alls sett dessa fantastiska möjligheter med internet innan oh känner mig som en mindre begåvad människa på grund av det faktum att jag innan använt internet mestadels till 1) mejl och att hålla kontakten med vänner och bekanta 2) till att läsa nyheter och 3) titta lite på film. Jag kan räkna gångerna jag nätshoppat på ena handens fingrar innan detta men nu känner jag att det kanske blir ändring på det. Vad använder du internet till?

Nu skall jag ta på mig mina nya skor och mina nya tights och bege mig ut i snön och halka till en buss för att sedan hålla i minimum skillstest. Detta kommer att bli en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...