söndag, juni 02, 2013

Hemmalagsbout



I går var det bout och inte vilket bout som helst inte utan Crime City Rollers första hemmalagsbout. Möllans Mördarsniglar och Stardestroyers drabbade samman i Limhamns Ishall och eftersom att mitt hemmalag är Raging Ravens så föll det på min lott att organisera hela grejen. 

Det märks att CCR har rutin på att organisera bouts, alting gick smidigt och trots att jag och W "jobbade" hela dagen så kunde vi verkligen njuta av både juniorboutet  (som var jättejämt!) och hemmalagsboutet. Det är så väldigt sällan jg får chansen att kolla på derby utan att skulla spela själv. Vimplarna pysslade jag och W ihop tillsammans. Annat som var nytt var skyltvekstaden - den blev en succé! W målade hela den blå skylten själv, mycket bestämt deklarerade han att han hejade på döden, hennes första bout och allt! 

Jag älskar helgerna och kvällarna, ja all tid jag spenderar med honom. För varje dag som går så lär jag känna honom ytterligare och det är så coolt vilken unge han är. Självständig, påhittig, modig, rolig, busig och godhjärtad. Även om han inte varit min så hade jag varit imponerad över honom och hans sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...