tisdag, april 16, 2013

Fortfarande sjuk

Jag kan nästan sätta pengar på att du vart ute och njutit av det fina vårvädret idag. Min instagram feed, facebook och alla bloggar jag följer fullkomligen svämmar över av mer eller mindre lättklädda sollapande människor från Sveriges alla hörn. Själv är jag fortfarande sjuk och det enda om suger mer än att vara sjuk är att vara sjuk när det är vår och strålande solsken utomhus. Har för första gången sedan i lördags varit ute ändå... efter tre dygn på soffan/ i sängen med dubbla täcken och feberdrömmar har febern äntligen gett med sig och jag vågade mig ut på stapplande ben, en runa runt kvarteret och tio minuter i solen för att sedan komma hem och däcka på soffan igen. Istället för feber  har jag nu ett  konstant tryck över bihålorna och lock för öronen som ackompanjeras av ett halsont som gör att jag inte  får i mig någon fast föda alls och får mig att låta som om jag har en väldigt, väldigt varm potatis i käften. Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag köpte på mig ett ganska så rejält lager med Lemsip sist jag var över i England. Men jag har noll kraft, verkligen noll kraft, en promenad på 500 meter och fyra trappor upp till lägenheten fick mig att svettas ymnigt och flåsa värre än jag vet inte vad. Något som oroar mig med tanke på att det är en vecka kvar tills vi möter Köpenhamn och tre (3!!) veckor kvar till turneringen i Gent.

Har ni några bra tips för hur en skall bli frisk så fort som möjligt? Hur får jag tillbaka kraften och energin?

1 kommentar:

  1. Vad segt att vara sjuk när det är fint väder. Jag har också varit förkyld några dagar, fast verkligen inte så som du verkar ha varit.

    Mina bästa tips mot förkylning är:
    Gurgla med saltvatten - det drar ur snoret ur hjärnan känns det som. Borde vara bra mot bihåleont tänker jag.
    Drick timjante. Vanlig timjan i vatten. Superbra!
    Andas in ånga från hett vatten med timjan i. Rensar i andningsvägarna och näsan.
    Riv ner ingefära i hett vatten, häll på pressad citron och rejält med honung.

    Krya på dig!

    SvaraRadera

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...