fredag, april 19, 2013

Shopping och Darlingthings

Mitt humör är verkligen nere på botten på grund av den här sjukdomsperioden. Jag vill bara gråta och dra ett tjockt täcke över mig, somna och vakna upp till solsken, blå himmel och känna mig pigg och fylld av energi. Eftersom att det inte kommer att hända så försöker jag pigga upp mig med lite shopping. Jag avskyr att gå och shoppa i affärer men gillar att sitta hemma framför datorn och klicka hem saker som jag eller familjen faktiskt behöver, ingen riktig okynnesshopping alltså. Idag satt jag och googlade rundor och letade efter lite olika inredningsgrejer. Jag hittade webbutiken Darling Things och hade svårt att besinna mig när jag såg utbudet av happy lights, snygga prints och fantastiska vaser. Klickade istället hem några fantastiska krokar från Rie Elise som jag suktat efter en tid. De kommer att passa perfekt i hallen.





Just nu håller vi på med att göra färdigt sovrummet och med hallen. Hallen är ett litet problem i sig, vi har inte riktigt vetat vad vi behöver ha där och inte heller vilka lösningar som är möjliga. Direkt när en kommer in genom ytterdörren står man i en stor hall, in till vänster ligger köket i en öppen dörr och rakt fram finns det en inbyggd garderob och en öppen yta. I den öppna ytan har vi tidigare haft en stor gammal bokhylla med lejontassar som en gång i tiden varit min farmor och farfars, en jättefin möbel men den har ätit ljus och plats  och gett ett synnerligen rörigt intryck samtidigt som vi inte utnyttjat den alls. Uppe på den ena väggen häner det krokar och ytterkläder i mängder och ovanför ett stort  vitt köksskåp som förra ägaren tyckte passade bra högt upp. Så högt upp att jag inte når upp till skåpets överkant om jag står på en stol. Borta är äntligen  både bokhyllan och köksskåpet så nu gäller det att hitta andra lösningar



PS. Är ej sponsrad av Darlingthings men blir gärna det i framtiden.

Slut på PS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...