tisdag, maj 27, 2014

Helsinki, London och Stockholm

Foto av Marko Niemelä 
Helsinki var mest skit om sanningen skall fram, i alla fall lördagen. Söndagen blev bra mycket bättre med start i att få spela bout mot Kallio (som tog hem en välförtjänt vinst) tätt följt av häng i solen och sedan ett av de bästa kulturbesöken på länge:  Tove Jansson 100 år. En helt fantastisk utställning sprängfylld av måleri, skulpturer och film som avnjöts tillsammans med två av CCRs finaste personer. Senaste helgen tillbringades i London, en stad som för mig är rätt opersonlig och ganska hemsk med mycket, mycket restid men helgen har varit över förväntan på alla sätt och vis. Fantastiska bouts i en mycket speciell venue, häng med fina människor och shopping. Kanske snart att jag omvärderar London och överväger att åka dit igen.

Jag hinner inte riktigt med, familjen, jobbet och träningen tar allt och det som finns kvar måste läggas på sömn just nu för att jag överhuvudtaget skall fungera. Bloggen blir lidande, alla sociala relationer blir lidande och offskateträningen också - något jag ämnar ändra på så fort som möjligt.  När jag får en stund över (och orkar) tänker jag berätta om boutsen vi spelade i London för dom var episka på alla sätt och vis. Egentligen så skulle jag också behöva kräka ur mig om valet och prata lite politik men det hinner jag inte nu för nu måste jag boka biljetter till nästa derbyresa. I helgen åker jag till Stockholm för ännu en träningshelg med Svenska träningstruppen, det kommer att bli fint men just nu längtar jag efter en ledig helg som får spenderas i lägenheten, där jag kan somna i min egen säng och äta lyxig, lång frukost tillsammans med W.  Nu är det mindre än 20 arbetsdagar kvar innan semestern, det får mig att stå ut och känna mig ännu mer peppad. Sommaren 2014 har så jävla mycket fint att bjuda på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...