lördag, mars 30, 2013

Veganska ägg



Appropå det här inlägget som jag skrev tidigare idag och de taskiga förhållandena för värphöns så finns det andra, veganska alternativ för äggälskarna.


 Själv är jag och har aldrig varit någon ägg-fantast så jag har inte testat något av följande recept. Jag har också lite svårt för veganska substitut och ingredienser som är alltför lika  de animaliska produkterna i konsistens och smak.

Känner du för ett stekt ägg på morgonen? Vad sägs om det här, en stekt variant på ett "ägg" som du slänger ihop med hjälp av enbart djurvänliga ingredienser. Recept och instruktioner hittar du här, det är också därifrån jag lånat bilden. Så här till påsk kanske det passar bättre med kokta ägg ändå. På Veganvntages blogg hittade jag den här bilden:


Mycket, mycket verklighetstrogna "ägg" som enligt utsaga skall smaka förvånansvärt nära originalet. Detta kanske vore något för oss alla till nästa påskhelg?

1 kommentar:

  1. Det låter spännande, men jag tror att jag hoppar över att äta ägg överhuvudtaget istället.

    Varför har du svårt för produkter som ser ut och smakar för likt animaliska produkter? Är det för att det just ser ut och smakar som det eller tycker du att om man valt bort det ska man inte försöka hitta substitut som sakar och ser lika ut?

    SvaraRadera

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...