tisdag, mars 05, 2013

Att blogga eller inte?

Okej, det har varit jä-hä-ävligt dött på gamla bloggen i cirka ett halvår nu och jag har, som så många andra bloggare,  tänkt och tänkt och tänkt lite till på om jag skall ha bloggen kvar eller på om jag skall ta bort den och inte riktigt kunnat bestämma mig förrän nu. Jag vill skriva, jag behöver det och dessutom så tycker jag att responsen är rolig och av de mejl som trillat in i min inkorg så har en del läsare saknat bloggen men jag har inte haft orken, tiden eller engagemanget. Det har hänt så himla mycket grejer, både positiva och negativa, som alla tagit energi och det har blivit noll och intet kvar till bloggen och därför inga uppdateringar. Jag vill inte ha en blogg som uppdateras en gång i månaden, skall den vara så skall det komma inlägg mer eller mindre dagligen och ja, så har det inte varit. Jag har också känt att det är jobbigt att inte vara anonym på bloggen , eller ja, inte anonym som  i anonym, men  att det har kommit fram  att det är en del föräldrar från jobb som läser min blogg och det har gjort att jag verkligen dragit mig för att skriva om en del grejer som jag egentligen gärna lagt ut här osv.  Ja ni fattar ju, redan nu hur dubbel jag är till hela grejern..

Men i alla fall, nu har jag bestämt mig, jag skall fortsätta blogga och för att hitta tillbaka till peppen så har jag bytt adress och importerat gamla inlägg och lite annat. Jag tänker att jag skall pilla lite mer och fixa lite mer och göra ett projekt av det hela. Jag tänkte också passa på att poängtera att detta är min privata blogg och att den, eller det jag gör på min fritid har någonting med min yrkesroll att göra. Så var det sagt det med.  Its going to be all good som dom där brukar säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...