fredag, juli 11, 2014

Saker en inte vill ha på semestern del 1

Jag tänkte att vi skulle prata  lite om saker som en inte vill ha eller uppleva under sin semester, när jag funderat ett tag så kan jag faktiskt komma på en hel radda med grejer som jag gärna skulle slippa. En av dom grejerna är att ta hand om en av vattkoppor totalt prickig unge som är fullkomligen bedrövad över att inte få bada, inte få vara i folkets park, inte få leka med kompisarna, inte få gå på bio och som dessutom håller på att förgås av kliande koppor. 

Idag har det varit så illa att inte ens det nyinköpta Legot som vi fyndade på Emmaus har kunnat locka till lek. Glassen har ratats tillsammans med smoothien, knäckemackorna med favoritpålägget, vattenmelonen och godiset. Riktigt, riktigt illa med andra ord. Tror jag det när en måste ligga inne på en av sommarens varmaste dagar. Livet alltså, inte alltid en jackpot. Nu skall jag visualisera mitt bästa jam någonsin för att sedan förhoppningsvis somna och vakna till en morgondag som är i alla fall lite bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...