fredag, juli 08, 2011

Dagens tankeställare

Snubblade över Fredrik Backmans bloggpost Personligt meddelande av en slump när jag slösurfade runt på den där förbannade ansiktsboken istället för att ta tag i saker som borde flyttats från att göra listan till gjort för mycket, mycket längesedan och jag måste säga att det var längesedan en text rörde mig så. Fredrik, som skriver om pappaliv, äktenskapliga bryderier och sport sätter ord på kärleken, rädslan och ansvaret som följer med föräldrarollen, vilka konsekvenserna av idioters handlingar kan komma att bli och framförallt så tror jag att han ger en tankeställare till varenda bilförare och människa som någonsin haft en relation till ett barn. Eller, det är i ala fall min förhoppning. Hans text borde följa med varje körkortsbok och reciteras vid varenda bötfällnig för fortkörning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...