tisdag, augusti 03, 2010

times they are changing

Det har blivit mycket bilder på sista tiden men i like it. Jag sitter knappt vid laptopen alls nu när jag är färdigmed pluggandet och orkar inte skriva något längre på telefonen, därav bildoverloaden. 



Jag har spenderat dagen hos Zandra, mat, flyttpackande och hundpromenader har vi hunnit med.  Efter att Zandra rensat ut sina garderober fanns det inte mindre än två proppfulla blå ikeapåsar för mig att gå igenom och nog gav det utdelning. två par  jeans, ett par jeansleggings, en sjukt snygg vinterjacka (!) två koftor och två linnen som jag skall sy om så att de blir amningsvänliga + lite annat smått och gott som skall  slaktas och användas till diverse sömnadsprojekt. 1000 tack! Det känns spännande men också lite vemodigt att hon skall lämna lägenheten, det finns många minnen därifrån, men ingen är gladare än jag över att hon kommer vidare. All lycka i världen där.



Jag drabbas varken av vår eller vinterdeppressioner, däremot blr jag jävligt purken, lättetlig och lynnig såhär i augusti någongång. Det slår aldrig fel. Sommaren är snart slut, det är varmt, kvavt och blåsigt på samma gång. Det ser kallare ut än vad det är vilket leder till att jag alltid tarpå mig för tjocka kläder och svettas som en gnu.  Jag avskyr övergången mellan sommar och höst och det var längesedan jag länghtade efter trädens skiftane färger så som jag gör nu. Jag vill dricka chaite på balkongen invirad i en filt,ligga under ett täcke och sjunga barnvisor med lilla w, promenera hand i hand med H på stranden, leta bärnsten i rivande blåst och söka efter svampgömmor runt om i Skåne. Längtan efter att ta på mig kängor, stickade koftor, halsdukar och raggsockor växer sig starkare för varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...