söndag, augusti 22, 2010

Barnloppisen

Igår var det barnloppis i Folkets park, Malmö och jag, lilla w och mamma hade bestämt oss för att stå och sälja gamla grejor, mest som en kul grej men också för att alla bidrag är välkomna när man är föräldraledig med noll SGI. Eftersom att det är Malmöfestivalvecka nu och högt tryck på Barnloppisen så var man tvungen att ha biljett, dessa släpptes i fredags förra veckan, kön dit var lång så jag borde anat hur det skulle vara igår.








Välbehövlig mysstund.
Folkets park slog upp sina grindar klockan åtta för alla oss som skulle sälja prylar. Halv åtta var vi där och då ringlade sig köerna ut mot vägen vid stora ingången. När grindarna slogs upp så sprang folk in, människor i olika åldrar fullkoligen slängde sig fram och trängde sig som galningar vilket är rätt lustigt då alla står och säljer på gräset, och eller medtagna bord. Vi hade lastat lilla Ws barnvagn full, han fick sitta i ergon på vägen till parken och dessutom hade vi en stor låda som vi drog på en säckakärra - sjukt smidigt. (ha! jag visste allt att min gamla turkärra för ölinköp över sundet skulle komma till nytta igen) Att sälja på barnloppisen var överlag trevligt dock fanns det en del snåla jävlar som alltid, när man tycker att 20 spänn är för mycket för en ny tjocktröja från POP i storlek 62 kanske man bör låta bli att handla. Jag sålde övervägande blå kläder, vi har fått så sjuka mängder klöder av vänner och bekanta sedan vi outade graviditeten och eftersom att folk fick reda på att vi väntade en pojke så har vi (sorgligt nog) fått vöervägande blåa och "tuffa" kläder - något som känns trist då det itne är den typen av kläder som vi vill att lilla W har på sig. Dessa typska pojkkläder var dock de som gick först, den mest frekventa kommentaren av loppisbesökarna vid våra filtar var "så roligt med någon som säljer pojkkläder" och "jag letar efter pojkkläder till min bebis, har ni det?."



Akilla och Jonas kom överraskande nog också förbi.
Allt blått och allt med disney gick åt som smör i solsken, likaså det mesta av alla barnkläder som jag sytt och inte blivit speciellt nöjd med. Många kända ansikten dök upp, mammorna från familjeliv, gamla kompisar och kära vänner. Det enda jag har att klaga på är att jag inte hittade några regnkläder, kängor eller andra vinterkläder till w. Eftermiddagen spenderades ute på landet, jag hjälpte pappa att köra traktor och städa ur vagnar och göra rent i silon efter vetetrösket så att han skulle kunna börja på kornet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...