lördag, augusti 23, 2014

Vet ni?! Vi har kommit på ett sätt att ta medicinen.

Alla som har fått Kåvepenin utskrivet till sina barn vet vilken kamp det kan vara att få i barnet medicinen, inte nog med att den smakar och luktar vedervärdigt, den skall också tas flera gånger om dagen ( i vårt fall tre gånger) och på fastande mage. Fy fan. 

Under flera år, fyra för att vara exakt, har det utbrutit ett smärre världskrig varje gång det varit dags att ta medicinen, rätt ofta med andra ord då W är ett öronbarn som fått medicinen utskriven ofta. Fram tills nu that is alltså. Vi har knäckt koden, W dricker medicinen helt själv sedan igårkväll, nästan helt utan att knussla om det. Hur det gick till?

Vi fick bytt medicin till fruktsmaken, alltså inte naturell eller jordgubb utan frukt, den minst äckliga enligt den fantastiska apotekaren. Jag häller upp medicinen i ett snapsglas/äggkopp, tar i någon ml extra därför att jag vet att en del hamnar utanför. W dricker allt i ett svep, eller i två rejäla klunkar, dricker sedan direkt lite iskallt vatten och stoppar därefter ett jordgubbstuggumi (V6 för barn) i munnen och tuggar bort den äckliga smaken, spottar ut allt och tar därefter en päronsplitt. Jag ger mig i glassfighten här, om tre glassar om dagen får honom att ta medicinen utan panik och ångest så har jag ingenting all att säga till om saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer om:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...